Sider

torsdag den 27. oktober 2011

Det et herligt at have fået kontakt til familien Asmussen.Så fik jeg endda et pragtfoto af hele familien samlet i 1919 i Holbæk ?.Jeg kunne med venlig assistance navngive de enkelte personer.Og minsandten om ikke min morfar står der,næsten i midten .Whao! siger jeg bare !!! En flot fyr !
 På dette tidspunkt er min mor jo 4 år, og bor hos plejefamilien i Grevinge. Det er så forunderligt at tænke på,for der er nemlig en anden lille pige, på samme alder, med på billedet.  Ved at se hele scenariet, følte jeg mig omgående hensat til "(en af mine favoritter) "Fanny og Alexander" ((den glade del af historien)). Det er sjovt,og betagende, at finde lighedspunkter med os/mig. Der er mange i fam.der har de der kraftige ,mørke øjenbryn,som jeg osse selv har haft.Og så de store øreflipper,som jeg altid har troet stammede fra fam. Wolsgaard, nu er jeg ikke så sikker på det mere.Eller osse har vi fået dette gen fra begge sider ? Men en anden ting som er tankevækkende er at der faktisk er en del familiemedlemmer der forbliver barnløse,så  jeg har tænkt MEGET på min morfar,der jo vedblev at holde opsyn/kontakt med sin datter op gennem årene (indtil adoptionen i 1929).
Jeg brugte lang tid på at få lavet person-portrætter af dem(til slægtstavlen) Det er lykkedes nogenlunde!

1 kommentar:

  1. Flot arbejde, Lisbeth. Hvor er det fantastisk, at få sat ansigt på Feodor - Flot fyr, synes han ligner Kevin Costner ;-)

    SvarSlet