Sider

mandag den 24. oktober 2011

Første foto af morfar Feodor

Der har været fin mail-kontakt til  Asmussenfamilien .Han har en gammel familie-bibel, med diverse fødselsdata.Det er jo fantastisk. Det er nok desværre mere vanskeligt med fotos el.l af morfar Feodor. Den familie har ikke brugt fotos særlig meget. men der må da næsten eksistere såda noget som bryllupsbilleder ,skulle man mene?  Tiden må vise det ! Jeg tror og håber på at der måske er flere chancer for det, hvis der bliver sat endnu flere på projektet. Jeg fik et enkelt foto af morfar Feodor og hans kone,der beser et hus han har tegnet til sin søsters familie.Det er typisk fra 50èrne,og ret sjovt,selvom man ikke kan se detaljer på personerne.Jeg kan da konstatere at han ikke er hverken stor eller lille,ikke  meget tyk,ikke bruger stok, selvom han må være  i 70èrne. Bærer en smart "blød hat" og cottencoat. Man kan se at han koncentrerer sig om at checkke sit værk
 .Noget andet virkelig sjovt er, at dette hus er" næsten nabo" til Bakkegården i Brøndbyøster, som min mormor Johanne Margrethe (altså hans kæreste) jo netop er født og har levet sin barndom og ungdom på..Mon ikke han har tænkt over det dengang ,selvom årene var gået forlængst?

Det er dejligt at komme i gang med Asmussen /Hansen delen igen.Rudkøbing,Svendborg og Kerteminde. Jeg fik et google-billede af et fantastisk hus fra Kerteminde, som anerne ejede i begyndelsen af 1700-tallet.Jeg tror jeg vil sætte det ind  på slægtstavlen,både Legacy og MyHeritage !
 Det er ret pragtfuldt at fornemme at Feodor,endelig former sig ganske lidt,stadig ude i det meget tågede,men dog alligevel! Jeg har virkelig manglet ham i mængden af aner der vifter og vinker til mig. Det er helt Harry-Potteràgtigt !!! Herligt når det lykkes!
Forresten har jeg skrevet og sendt et helt almindeligt brev til Værløse lokalarkiv, og spurgt om de selv kender til problemet med deres mail adresse. Mystisk!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar