Sider

tirsdag den 13. marts 2012

Det var dejligt at få et lille spark til igangsættelse igen.Der er vidst gået alt for lang tid.Jeg tror jeg bliver nødt til at strukturere tiden bedre. Når jeg er i gang med at slægtsforske,bliver jeg så optaget af det ,at jeg glemmer alt andet omkring mig. Og det er jo ikke ret smart! Men det var godt at finde Wolsgaarderne frem igen. Det er jo stadig en gåde hvordan den ældste søn af fæstebonden, kan få mulighed for at "smutte" Men jeg gætter på at det er sket i forbindelse med hans"værnepligt" Han blive konfirmeret i Sneibjerg/ Tjørring som 17/18 årig i 1770. (jeg ved ikke rigtig hvornår quasimodo-dag  ligger i året? men da bliver han altså konfirmeret.
Har tænkt på om hans hustru Anne Marie Andersdatter istedet hedder Andreasdatter (da deres no 2 søn får navnet Andreas (og ikke Anders) De følger jo ellers traditionen med at den første søn får farfars navn  : Troels. osv osv  Anders er jo den nordiske udgave af  det bibelske navn Andreas. SÅ--- ??
I Ringkøbing amt,Ginding,Ryde er der en vielse  d 26 maj 1773 mellem en Peder Troulsen og en datter til Anders Uglsøe.   Hvis jeg googler denne Anders finder jeg en slægtstavle over familien hvor der desværre ikke er en datter som hedder Anne Marie (eller for den sags skyld bare noget der ligner) så----!!.   I Stubbekøbing har jeg fundet noget familie til Troels`s hustru Maren Green. Begge hendes forældre og alle hendes søskende.Sågar hendes far der hedder Nikolaj Kleinsmied ,Klejsmed e.l. Først troede jeg at det var hans erhverv, men det er et efternavn. (tror jeg indtil videre) Jeg vidste godt at familien ellers bestod af flere skomagere. Det er sjovt ! Hvad med lidt forklaring på en familiær "fingerfærdighed"
Slægtsforskning er så sjovt !!
Mit gamle spøgelse Nikolai Iversen, monsøren fra Værløse, har meldt sig på banen igen. Han er åbenbart ikke en stilfærdig slags ane. Men formår virkelig at mase sig på !!!!!
Ved at gennemgrave mine mails, har jeg genfundet mit brev til lokaarkiverne i oprådet, og vil lige tygge det hele igennem igen og kontakte Fursømuseum (jeg HAR den rigtige adresse,bare rolig!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar