Sider

torsdag den 6. oktober 2011

Det er stadigvæk Nikolai Iversen der spøger i mit hovede.Det er altså underligt at jeg ikke KAN finde ham nogen steder. Skrev på DIS forum og spurgte på hans titel,da jeg finder ham allerførste gang i Værløse Kb. 1756 som fadder. Der benævnes han som Mons.Iversen:fuldmægtig:for Reg:Hr:Dahl.
 Fik nogle gode svar og kan nu oversætte det til Mons.Iversen fuldmægtig for regimentsskriver Hr Dahl.
 En regimentsskriver er en   Militær embedsmand der ved nationale regimenter administrerede ryttergodser og sørgede for mandskabets og hestenes forplejning og indkvartering.      Så vidt så godt.
Men stadig står det helt åbent hvor han var født og af hvilke forældre? Og hvorfor dukker han op i Værløse som ca 30 årig og hører til blandt det bedre borgerskab? Ved en forespørgsel til Jagt og Skovbrugsmuseet har jeg fået at vide at han ikke er skovrider-uddannet, men som forstforvalter ,sandsynligvis har været i en slags "mesterlære" hos sin foresatte ( Hans Jørgen Lesberg som hele tiden ses som fadder,vidne etc. i Kb  i Værløse) De havde ham ikke i deres arkiv,og foreslog mig at kontakte Ballerup,Herlev og Værløse arkiverne (dem der må formodes at have noget materiale vedr. Hareskoven) det har indtil videre ikke givet noget resultat. Herlev har svaret at de ikke har noget,Værløse kan tilsyneladende ikke modtage mailen (mailer-deamon) og Ballerup har jeg ikke hørt fra endnu. HVOR F..... KOMMER HAN FRA ?????

Har forresten ikke hørt noget fra Norge, (familie til Feodor Asmussen,) endnu ! Desværre ikke , men jeg fiskede jo osse bare ud efter en mulig chance !!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar