Sider

tirsdag den 13. september 2011

nye chancer med Nikolai?

Det er blevet tirsdag, og jeg jager stadig Nikolai Iversen. Bad om assistance til tekst-tydning på DIS,og det gav desværre det resultat, at dem jeg havde fundet i Trinitatis, ikke gav pote! øv øv. De folk er virkelig dygtige ,jeg ta`r hatten af for dem. Jeg fik et tips om en Iver Christensen Møller fra Jonstrup  i Værløse med en liden søn Christian  f.1721 og muligvis kunne det være familie til Nikolai.
Men efter en dag med koncentreret lup-kigning, viste det sig desværre, at der ikke ER nogen Nikolai i Værløse (før min dukker op midt i århundredet ) Så er han til gengæld osse fremme hele tiden i kirkebogen.
 Nå ,men for at gøre en lang historie kort,googlede jeg :  Iversen+Jonstrup,  og fik et hint til en tng. hjemmeside (link:http://www.ravnskiaer.eu/getperson.php?personID=I509&tree=tree1 ) og så til min store overraskelse af der VAR en iversen på Jonstrup, desværre allerede i 1665,hvor han køber Jonstrup Mølle af kronen. Han dør i 1669, (i Nikolai kirke  kbh.)hvor han skulle have en gravplads "sønden for koret" i kirken. Han og konen får en søn i ca 1632, der døbes Nikolai!!!!!!! Og lige pludselig er det jo spændende med en Iversen,en Nikolai, og Jonstrup Mølle i Værløse .på samme tid.  Hvis der er en forbindelse har jeg ikke fundet den endnu,da der mangler ca 2 generationer .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar