Sider

onsdag den 10. april 2013

Tænk at der er gået så lang tid siden sidste indlæg her. Jeg ved det godt, det er når det bliver forår og sommer og udendørslivet kommer til at betyde mere end computeren, sorry!!!
Nå men her kommer der lidt "spændende " opdateringer.
Jeg har jo undret mig noget ove,r at grenen via den små frøken Darre,(der bliver gift med forpagter Iversen på Rungstedlund) 1812,  har huller, og jeg satte mig for at grave lidt dybere her.  Og så minsandten om ikke slægtens hidtil mest "finurlige og krøllede" detalje dukkede op.
den unge frøken Charlotte Louise Darre `s farmor var en ægte stilbryder.
 Hun Margrethe Andersdatter Trolle ( den ældste datter af Anders Trolle til Trolholm og Hellestrup) flygtede med sin udkårne og blev gift  borgerligt 1715 i København med Hans Henrik Ermandinger. Jeg har fundet et retsudskrift,der oplyser den vrede faders modtræk. Og vil sætte det ind her i bloggen. ((tænk hvis hun var blevet muret inde, i stedet for!))
Så her ses, at i vores slægt kommer de saftige mundfulde ,med konerne ;o) hæ hæ !
Dette give jo så en rigtig stor flok portrætter og våbenskjolde til den samlede slægt. Det er sågu da sjovt,ikke ?  barnebarnet Bastian er meget optaget af trolden i Trollernes våben ! Den er osse herlig.
Ved en hastig gennemgang (præget af en hvis euforisme) tror jeg nok at jeg så Herluf Trolle og sågar Stygge Krumpen. Det må jeg undersøge nærmere ;o)  Jeg må gentage for mig selv,at der er forskel på familie og slægt . Det kan man jo tænke lidt over,ikke? Hvad med begreber som genetisk materiale der er fælles ? mmmmmm? Måske er det en forklaring på min evindelige "højrøvethed"? fnis !  nå nå ,spøg tilside,detteher er ihvertfald med til at sætte gang i slægtsforskningen ,der var syltet lidt ,og kørte i den samme umulige rille.Og ikke rigtig kom nogen vejne.
Det lader til at jeg bliver nødt til at lave en billedfil ud af dokumentet,før det kan sættes ind her,så det gør jeg, og vender tilbage snarest !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar