Sider

tirsdag den 20. marts 2012

Sendte jo endnu en mail til arkivet i Værløse.Og krydser hver morgen fingre for at han ikke allerede har afvist min forspørgsel.
Jeg kan ikke forstå hvis det ikke findes noget som helst vedr. Nikolai Iversen alias mosiør iversen på Annexgården i hele perioden 1750 til 1800.  Det har jo altid undret mig meget at selv ved hans bryllup med Ellen Margrethe Sørensdatter i 1760, er han kaldt Mons.Iversen fra Annexgården her i byen. Ved bryllupsregistreringer plejer både gom og brud at have deres oplysninger om hjemsted, arbejde og ikke mindst fornavne, være skrevet i kirkebøgerne. Det er mig en GÅDE! ????    Jeg gentog osse at Værløse var et ryttergods, og Iversen allerførste gang jeg finder ham i kirkebøgerne for Værløse, hvor han er fadder ,1756, står der Mons.Iversen fuldmægtig for regimentsskriver hr.Dahl. Altså han må jo være ansat ved ryttergodset ,,,,,,  eller hyr???   og hvor kan jeg så eventuelt finde ham? i hvilket arkiv ?  er det rigsarkivet jeg skal igang med ? og,,,,,, ?
 Nå ,men heldigvis var der ikke afvisnings-mail fra arkivaren idag  !   Så jeg håber en lillebitte smule endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar