Sider

onsdag den 31. august 2011

hvor er han født ?

Stadig intet svar fra Værløse lokalarkiv ! fik i det VÆRLØSE LOKALARKIV !!
Drikker de kun kaffe derude ? HMMM..
 jeg maser stadig indædt med min gamle Nikolai Iversen,forstforvalter i Værløse død 1793 som 68 årig. Med sang og tale ved graven. Jeg vil æde min gamle hat på at han ikke er født i Haderslev! Tyrer samtlige kirker i København (år 1720-30) igennem .Er fast på Statens Arkiver. Kommet nu til Garnisonskirken og DER er han heller ikke.Foreløbig satser jeg på Sokkelund herred, for ikke at gøre det hele umuligt. Senere kommer så Smørum herred.
Det seneste jeg måske har fundet, er en Nikolai der bliver døbt i feb. 1725 i Trinitatis ,far Peder I-----? og mor Kirsten Jørgensdatt. i Adelgaden,Kbh. (opsl.178)  og de samme med ny dato 1727 (opsl 246) hvilket plejer at betyde at den første dreng er død og så får den næste samme navn. Dog er det ikke lykkedes for mig at finde ham som død. For at gøre det endnu mere tricky (på nydansk) er at ved endnu en dåb af en Nikolai i 1728,,med forældre Anders I-----? og Lisbeth Gregersdatt.i   Ivar???  optræder Peder I-----? som fadder. HVABBA?
Dette er hvad der er i Trinitatis kb. Ansestry (eller hvordan det nu staves) holdt gratis-uge, og det blev brugt og
Per fandt så Hans og Christian Wolsgaard på en skibsliste til New York (New Orleans) i 1848 det skal jeg have ført ind under Carl Emil`s storebrødre, i Legacy under Kilder.. Jeg har osse altid undret mig lidt over hvor de blev af, og hvorfor den yngste bror var den der overtog skibsforretningen i Stubbekøbing, Selvom jeg jo godt kender til historien om at han samlede sand på stranden for at sælge det til de handlende i byen, og viste os måden at udleve "the american dream" i Stubbekøbing.
Nå efter denne lille pause med opgradering, må jeg videre med goe gamle Nikolai Iversen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar