Sider

fredag den 12. august 2011

nye toner i slægten

Nå så kom jeg vidst lidt igang igen med det bloggeri
. Der er sket det på slægtsforskningssiden, at jeg har fået kontakt med en for mig helt ukendt person fra min familie. Hun er datter af en hidtil ukendt fætter. Fantastisk. Hun har endda sin egen heritage,hjemmeside med den del af familien, Det er SÅ sjovt når det lykkes at finde nye medlemmer. Drømmeversionen er jo egentlig at alle familier hænger sammen på een eller anden måde ,og ved det ,burde vi alle sammen kunne finde hinanden og os selv. Utrolig tanke IKKE? Hele verden ??? Jeg har familiemedlemmer i Libyen,bare de ikke hedder Gadaffi til mellemnavn !!! Jeg havde godt hørt noget om en del af familien der kom fra Ålborg-egnen. Det er den hun hører til. Hendes bror er født i Brønderslev.
Bortset fra dette har jeg stadig ikke fundet tilfredsstillende svar på hvor min NIKOLAI IVERSEN er født,i begyndelsen af 17-hundredetallet. Finder ham i Richters 100 års dødsfald.og der synes han at være født i 1727. Værløse kirkebogen tilføjer at han var født i Haderslev, men nu har jeg ikke bare kigget men gennemgnasket hele amtets samlede kirkebøger for perioden 1715-1735, og de FÅ Nikolajer der er døbt der, kan tælles på een hånd og er ikke 100% tilfredsstildende.
Jeg har fundet hans personlige signatur, meget smuk, og en person der har sådan en,er ikke hr,hvemsomhelst!på den tid.!! Iversen er åbenbart et slægtsnavn allerede da,og ur-adelsslægten" iversen" (forløberen til Rosenkrans) uddøde i midten af 1600 tallet.JEG ER PÅ DEN !!!! Nu har jeg planer om at gennemtrawle københavn,og evt unders øge Sorø akademi`s elevlister??? Det var jo for borgerskabets opvakte sønner, og det er der vidst ingen tvivl om at han var ! Den gode   mons. NIKOLAI IVERSEN forstforvalter i Værløse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar