Sider

lørdag den 10. september 2011

Jeg må nok endnu en gang erkende at det er RIGTIG svært at finde Nikolai Iversen så.han er igen blevet lagt på hylde,og i venteposition Han er ihvertfald ikke i Haderslev amt, ejheller i Københavns amt. Det er den gumpetunge men bundsolide metode,med at se på ALLE dåb i perioden 1720-1735!!!!!!
 Kiggede lidt på de gamle Wolsgaard`er i København omkring 1790èrne .Der er en brygger Lauritz Wolsgaard med kone og 2 sønner: Jocum og Johannes. Konen hedder Dorothea,og der er en del forvirring desangående. Lad det nu være!
 Min gamle drøm om at få et billede af min morfar (bio-) Feodor Alexander Asmussen bragt frem , er jo osse på beding. Jeg har fundet en enke,( efter en bror-søn til Feodor), som skulle være i live . Måske kan hun give et tip om HVOR jeg vil kunne være heldig med det billede? Nu har jeg skrevet et meget godt og smukt brev til hende ,hun bor i Oslo.Og er ca 85 år. Det er meget spændende at se om jeg skulle få lidt held med projekt "find billede af Feodor" Jeg forklarede mit ærinde, og medsendte udskrift af stamtræet over fam Asmussen og en kopi af faderskabs-sagen fra 1915.Og så gav jeg min adresse og mail.
Jeg forestiller mig noget i stil med et gammelt familie-foto-album hvor der osse kunne være et af Feodor i familie relationer ??  Er forresten begyndt at spekulere på om hele den familie er uddød, det lader til at de ikke fik levedygtige børn ?? Nå nu venter jeg spændt og følger i tankerne mit brev til fru Dorthe i Oslo.

2 kommentarer:

  1. Det bliver spændende, om du hører fra hende.
    Jeg er meget nysgerrig efter at se den faderskabssag, Lisbeth. Hvor kan jeg finde den?
    Knus Margrethe

    SvarSlet
  2. Hej Margrethe, ja det er rigtig spændende.Jeg har allerede sendt faderskabssagen til dig,og håber det går godt ! Jeg er stadig forvirret over hvor de egentlig boede allesammem .Adressen i Holsteinsgade er Johanne Margrethes, men jeg kan huske at familien Drejø som fik hende i pleje osse boede i Holsteinsgade, (måske har de truffet hinanden der ?) Feodor bor i Kolding ,Hollændervej står der . Ca 1917-18 flyttede de til Grevinge. Hun var jo plejebarn helt indtil hun var konfirmand, og først da blev hun adopteret. Det har nok ikke været nemt for nogen af dem ?

    SvarSlet