Sider

lørdag den 4. maj 2013

har fåte svar-mail fra min tyske kontakt ;o)

Der er gået et par dage igen,med eftersøgning af den gode perlestikker .
 Har fået svar mail fra min tyske kontakt,der oplyser om at navnet Henning er et kort kælenavn for Hans,Henrik,Johannes,Heine,Heino .
Det give jo mig lidt mere at pusle med i eftersøgningen. Desværre slutter kirkebøgerne ved 1632 i Scaffhausen,og det betyder jo at jeg nok kan finde den rigtige ,men ikke kan udelukke eventuelle andre muligheder.
 Teoretisk kan min Henning jo være født helt så sent som 1644,da den sweitziske hær krævede at soldaterne skulle vær 14 år. Men jeg synes jo at det ville være MEGET tidligt at drage til et andet land, og være lejesoldat allerede som 14 årig. Så alt i alt gætter jeg nu alligevel på at han er født i god tid før ! Måske endda oge uddannet perlestikker ?  HMMM!
 Det er fedt at gå direkte ind i de gamle originale kircenbücher fra Schaffhausen og lure ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar